کاهش وزن

کاهش وزن
توصیه هایی برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از رژیم های لاغری :
۱ ) مصرف گوشت و سرخ کردنی ها را شدیدا محدود کنید
۲ ) بدن خودتان را به ورزش های کوتاه روزانه عادت دهید
۳ ) هر روز برقصید. رقصیدن میتواند کالری بالایی بسوزاند و از انباشته شدن چربی در پهلو و شکم جلوگیری کند
۴ ) تمرینات ورزشی مداوم و برنامه ریزی شده داشته باشید. حداقل سه روز در هفته ورزش کنید
۵ ) از هر فرصتی برای تحرک استفاده کنید. از انجام کارهای منزل گرفته تا خرید نان برای خانه میتواند باعث تحرک و تناسب اندام شما شود. تا جایی که میتوانید پیاده کارهای روزمره خود را انجام دهید و بیش از حد از خودرو استفاده نکنید.
۶ ) به تدریج مصرف پروئین حیوانی را کم کرده و پروتئین گیاهی را جایگزین کنید . مصرف لوبیا سبز و نخود فرنگی میتواند منبع خوبی باشد
۷ ) در هنگام مسافرت ، بجای استفاده از غذاهای بین راهی و فست فود ها ، قبل از حرکت ، ساندویچ ها و لقمه های خانگی برای خود تهیه کنید و بین راه از این لقمه ها استفاده نمایید .
۸ ) به محض احساس گرسنگی غذا نخورید ، شاید این حس گرسنگی با نوشیدن یک لیوان آب کلا برطرف شود . احساس گرسنگی همیشه به دلیل نیاز بدن به غذا نیست.
۹ ) هنگام بالا رفتن از پله ها ، از نرده های کنار پله استفاده نکنید !
۱۰ ) قبل از شروع به آشپزی، حتما میوه بخورید . اینکار باعث میشود در حین آشپزی تمایل کمتری به ناخنک زدن به غذا داشته باشید .
۱۱ ) موقع غذا خوردن عجله نکنید . جویدن زیاد غذا باعث کاهش اشتها میشود .
۱۲ ) هیچ گاه زمانی که گرسنه هستید به بازار یا خرید نروید . در زمان گرسنگی احتمال خریدن شیرینی و غذاهای پرچرب بسیار بالاست .
۱۳ ) از رژیم های کاهش وزن سریع دوری کنید و از کاهش و افزایش وزن سریع به هر نحوی خودداری کنید .
۱۴ ) هیچ وقت هیچ وعده غذایی را حذف نکنید . مخصوصا وعده صبحانه
۱۵ ) بهتر است وعده های غذایی خود را به وعده های کوچکتر تقسیم کنید و همیشه وعده غذایی خود را زیر ۴۰۰ کالری نگهدارید .
۱۶ ) مثل همیشه ، اصلی ترین توصیه ؛ به میزان کافی آب بخورید .
۱۷ ) در انجام کارهای روزمره ، سرعت حرکت و جنب و جوش خود را افزایش دهید
۱۸ ) در تمام وعده های غذایی از سبزیجات استفاده کنید . ) خام و یا آب پز (
۱۹ ) هر روز خودتان را وزن نکنید . این کار اعتماد بنفس شما را کاهش داده و باعث دلسردی شما میشود . هفته ای یکبار میتواند مناسب باشد .
۲۰ ) صبحانه را هیچگاه فراموش نکنید و کاملترین وعده غذایی خود را به صبحانه اختصاص دهید .
۲۱ ) بعد از شام و یا در آخر شب یا حتی نصف شب غذا نخورید . در این مواقع استفاده از میوه میتواند گزینه مناسبی باشد .
۲۲ ) در هنگام تماشای تلویزیون بجای تخمه و چیپس یا شیرینی ، از سالاد یا بشقاب میوه استفاده کنید ) خیلی مهم (
۲۳ ) مصرف کربوهیدرات و قند را کنترل کنید . جالب است بدانید که قند و کربوهیدرات مهم ترین عامل ایجاد چربی در بدن هستند.با این کار میزان انسولین بدن شما کنترل شده و کلیه های شما نیز سالم خواهند ماند
۲۴ ) تمام وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین باشد . این پروتئین میتواند از منابع حیوانی و یا منابع گیاهی تامین شود .
( که منابع گیاهی بهتر هستند ) توصیه میشود در این مورد حالت تعادل رعایت شود .
۲۵ ) از مصرف چربی نترسید . وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود میکنید بهتر است مصرف چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید . در صورت محدود کردن مصرف چربی همزمان با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ، بدن شما انرژی کافی برای فعالیت روزانه نخواهد داشت و همیشه احساس خستگی و کسل بودن میکنید. منابع چربی میتواند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، کره و حتی دنبه باشد .
۲۶ ) یک روز در هفته را به مصرف کربوهیدرات ها اختصاص دهید . افزایش وزن ناگهانی که در آن روز احساس میکنید بیشتر به دلیل احتباس آب است و طی یک یا دو روز آیند با دفع آب بدن ، از بین خواهد رفت
۲۷ ) چند دقیقه قبل از شروع وعده غذایی ، آب بنوشید . این کار در دراز مدت کمک بسیار زیادی به کاهش وزن و تناسب اندام شما خواهد کرد .
۲۸ ) جهت جلوگیری از پرخوری ، بشقاب خود را کوچکتر کنید
۲۹ ) معمولا با شروع رژیم غذایی ، در هفته اول ۲٫۵ الی ۵ کیلو کاهش وزن دور از انتظار نیست ولی این کاهش وزن در هفته های بعدی کمتر خواهد بود و نباید باعث دلسردی شما شود . اکثر میزان کاهش وزنی که در هفته اول رژیم لاغری مشاهده میشود به دلیل کاهش آب بدن است .
۳۰ ) مصرف عرق نعناع و نوشیدنی اکالیپتوس ) یا جویدن آدامس نعنا و اکالیپتوس ( باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پر
خوری میشود .
۳۱ ) کافئین باعث شکستن چربی ها میشود . نوشیدن چای و قهوه را فراموش نکنید .
۳۲ ) همیشه بطری آب همراه داشته باشید . تشنگی و کم آبی بدن باعث کاهش متابولیسم بدن شده و باعث انباشته شدن چربی در زیر پوست میشود
۳۳ ) جلوی آیینه غذا بخورید !
لطفا به نکات زیر توجه کنید :
از پرخوری در وعده های غذایی خودداری کنید . به محض سیر شدن ، غذا خوردن را متوقف کنید .
تعادل بین مصرف گوشت قرمز و مرغ و ماهی را رعایت کنید . اگر برای نهار گوشت قرمز خورده اید برای شام ماهی بخورید
همچنین برای نهار فردا از گوشت قرمز استفاده نکنید و مثلا فردا نهار ماهی بخورید و شام مرغ
به میزان لازم آب بخورید
همراه غذا از نان استفاده نکنید .
در میان وعده های روزانه از آب گوجه فرنگی و شیر کم چرب و یک عدد موز خیلی کوچک استفاده کنید .
در طول روز از کنجد ، هل ، چوب میخک ، زردچوبه و سیاه دانه استفاده کنید تا کاهش وزن سریع تری داشته باشید همیشه به یاد داشته باشید که رژیم لاغری بدون تحرک و ورزش به نتیجه مطلوب نمیرسد .
برای کاهش وزن و لاغری ، ورزش های هوازی میتواند مفید باشد . برای نتیجه بهتر ، شما باید روزانه ۱ ساعت ورزش هوازی انجام دهید . ولی در صورتی که در شروع کار انجام ۱ ساعت ورزش برای شما ممکن نیست ، میتوانید از روزی ۱۵ دقیقه شروع کرده و به مرور افزایش دهید . رایج ترین ورزش های هوازی برای لاغری ، پیاده روی تند ، دویدن آرام ، استفاده از تردمیل و دوچرفه ثابت میباشد .
قدم بعدی برای لاغری و بخصوص لاغری شکم و پهلو ، انجام تمرینات تقویت عضلات شکم است . برای آب کردن چربی های شکم و پهلو و همینطور جلوگیری از تجمع چربی در شکم و پهلو لازم است که حرکات تمرینی تقویت عضلات شکم و پهلو را انجام دهید . داشتن عضلات قوی ، به مصرف کالری بیشتر در روز کمک میکند .
برای تقویت عضلات شکم میتوانید هفته ای سه یا چهار نوبت تمرینات زیر را انجام دهید .
– ۱ حرکت دراز و نشست : توجه داشته باشید که حرکت دراز و نشست باید با روش اصولی و درست انجام شود تا از آسیب های احتمالی در امان باشید . روش قدیمی انجام حرکت دراز و نشست میتواند باعث آسیب دیدگی شما شود . روش غلط انجام حرکت دراز و نشست : دست ها را پشت گردن بگذارید و زانوهای خود را خم کنید . از کمرخم شوید تا جایی که آرنج شما به زانوهایتان برسد .
روش صحیح حرکت دراز و نشست : روی زمین دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید . دست های خود را به حالت ضربدر روی سینه بگذارید . عضلات شکم را منقبض کرده و به سمت زانوها بالا بیاید . همزمان هوای شش هارا بیرون بدهید . سپس به حالت اولیه برگردید و عضلات شکم را شکل کرده و هوا را به شش ها وارد کنید و این حرکت را ۳ نوبت و هر نوبت ۲۰ بار انجام دهید .
– ۲ روی زمین دراز بکشید و دست ها را روی سینه قرار دهید و زانوهایتان را خم کرده و حرکتی شبیه به دوچرفه سواری در هوا انجام دهید . این حرکت را سه بار و هر بار ۳ دقیقه انجام دهید .
– ۳ به پشت بخوابید و پاهایتان را به صورت مستقیم بالا بیاورید. این حرکت را هر روز سه نوبت و هر نوبت ۲۰ بار انجام دهید.
معرفی نرم افزار رژیم درمانی و تغذیه درمانی MASTER DIET PRO
– این نرم افزار در عین سادگی در استفاده و سرعت در طراحی رژیم دارای انبوهی از امکانات می باشد .
– طراحی و کد نویسی این نرم افزار توسط تیمی متشکل ازپزشکان و کارشناسان و متخصصان تغذیه صورت گرفته است که حاصل تجربه و بهره گیری از نظر بیش از دو هزارکاربر مشاوره تغذیه در طی بیش از سیزده سال می باشد. بدون شک این نرم افزار قوی ترین نرم افزار رژیم درمانی کشور است که به هرنیاز بیمار به راحتی پاسخگو است .
– بعضی از امکانات این نرم افزار هنوز در لیست ادعاهای سایر مدعیان تولید نرم افزار رژیم درمانی وارد نشده است .
– پرکاربرترین , راحت ترین و تخصصي ترین نرم افزار تغذیه و رژیم درماني کشور
– بهره مندی از جدید ترین و قویترین موتور تجویز رژیم هوشمند )توربو رژیم ۲۰۱۵ با پشتیبانی پانصد هزار وعده رژیم(
– جدیدترین موتور تایپ هوشمند
– قابلیت تعامل با سایت اینترنتی رژیم هوشمند که در ساعات غیر کاری بیماران با کارت شتاب رژیم آنلاین دریافت کنند
– همراه با قابلیت هاي ویژه و جذاب انحصاری سلاک طب در لیست جایگزینی پویا ی غذا با پیامک
– ضریب تنوع بالاي رژیم و تنوع فرهنگ غذایي
– افزایش سرعت تجویز رژیم و کاربري آسان
– اولین نرم افزار رژیم درماني صادراتي به زبان عربي و انگلیسی
– حاصل ۱۰ سال تلاش تیم کارشناسان مجرب تغذیه درماني
– همراه با بیش از ۴۰۰۰ کاربر در سراسر کشور
– اولین نرم افزار باقابلیت تجویز لیست وعده ها و افزایش رضایت و قدرت انتخاب بیمار
– تنها نرم افزار با هشت روش مختلف تجویز رژیم (رژیم هوشمند؛ اطفال ؛ رژیم اطفال ؛ رژیم سریع ؛ رژیم واحدی ؛ رژیم کلی ؛ رژیم نگهدارنده)
– دارای بخش منشی جهت تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات تن سنجی توسط منشی و ارسال آن به سیستم مشاور تغذیه اولین چیزی که باید برای لاغری به خاطر داشته باشید این است که کاهش وزن فقط زمانی اتفاق میافتد که کالری سوزانده شده بدن شما بیشتر از کالری دریافتی شما باشد . هرچه نسبت سوزاندن کالری بدن به دریافت کالری بیشتر باشد ، کاهش وزن سریع تری خواهید داشت .
همچنین در تمام روش ها و رژیم های کاهش وزن باید این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ گاه به صورت سریع و یکباره نباید وزن زیادی از دست بدهید و لاغری سریع و کاهش وزن غیر اصولی میتواند برای سلامت بدن شما شدیدا مضر باشد . از روش های تبلیغاتی برای کاهش وزن نیز دوری کنید . مانند روش کاهش وزن در خواب و روش هایی که ادعا میشود میتوانید هر چه دوست دارید بخورید و ورزش نکنید و با استفاده از قرص و شربت لاغر شوید